torsdag den 18. september 2014

Ingen strik i dag....haven trængte

Så skønne et vejr, det har været i dag - så det blev altså ikke til noget strik - i hvert fald kun lige til eftermiddagskaffen på terrassen.

Nej - jeg MÅTTE i haven i dag. Nok trænger jeg til at strikke - hver dag - men haven trænger altså også til en kærlig hånd en gang i mellem.

Og det er høsttid - både i farver og i det man tager ind fra haven.




De sidste rester af roser.




Til gængæld blomstrer solsikkerne lystigt i øjeblikket. Ingen af dem er plantet af os - men er mere et resultat af, at ikke har fjernet dem fra,  hvor fuglene har drysset frø fra vinterfodringen.




Sankthansurten pynter langs hækken.
 Og så står benved busken så flot i øjeblikket.
Dens nytteværdi er lige præcis de flotte frugter og så det smukke efterårsløv. Jeg elsker den busk.
Og så er der alt det, der kan spises. Der kom vindruer, selv om drivhuset måtte lade livet i den første efterårsorkan. 





Og der er græskarplanten, som ikke kunne nøjes med at gro i køkkenhaven, men gror hen over græsplænen. Vi slår bare græs udenom. 

Det bliver et stort og flot græskar, måske til halloween?





Og da jeg tog billede af græskarret, kom Dumbledore pludselig springende og ville med. 
En dejlig dag ude i haven. Og et bed blev renset for al det ukrudt, der lige pludselig var dukket op.

Vores have er ikke altid lige pæn og vedligeholdt, men jeg elsker den, for der er altid noget at tage fat i, lige når vejret og humøret er til det. Og gror der noget ukrudt hist og pist, så gør det ikke noget. 

Men i dag trængte haven - i aften trænger strikketøjet og jeg. Så skal benene op. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar


Tak fordi du med dine kommentarer er med til at gøre bloggen mere levende.