mandag den 4. januar 2016

Sibirisk sol.....

Morgensolen fra vinduet ovenpå. Så smukt et syn. Det er da lige til at blive glad over.





Jeg fangede solen, da jeg åbnede vinduet, og jeg skal love for, at jeg kom til at tænke på, om det er sådan en sol i Sibirien må føles. Nu mangler vi bare sneen for at gøre det fuldendt. Men mon ikke man skal bo i Nordjylland i slutningen af denne uge for at opleve det. Der er både lovet sne og blæst.

Jeg har meldt mig til en udfordring - 60 km i januar - man må både gå og løbe. Men det med løb, det er et overstået kapitel her. Det stoppede for en tre år siden, da jeg kom til skade med knæet. Men gå gør jeg -  jeg elsker at gå. Og den sibiriske sol kaldte da også på en tur ud i skoven.
Datteren min læser til eksamen, men hun trængte også til at komme ud. Nu har hun også meldt sig til de her 60 km - så det bliver helt sikkert til mange gode ture her i januar.



Godt klædt på med trøjer, frakker, halstørklæder, huer, pandebånd og vanter begav vi os ud. Blæsten var virkelig strid. Men vi kigger altid på vindretningen, og så sørger vi for, at vi på de åbne strækninger har så meget medvind som muligt. Modvinden er aldrig så slem inde i skoven.

Også herinde fangede jeg solen mellem træerne. Der, hvor der ikke var træer, kunne vi faktisk mærke solen varme os.

Dejlig frisk dag i det - trods alt - gode vejr. Det ville passe mig godt, om der kommer mange af den slags her i januar. Så er måneden til at bære.

4 kommentarer:

  1. Hej
    Ja, der er godt nok koldt.
    Spændende med udfordringen på de 60 km.
    Rigtig god dag.
    Hilsner fra AnjaAnemone

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bidende! Det er somme tider godt med en udfordring - især en kold dag er det godt med et lille spark bagi til at komme ud.

      Slet
  2. Kontrasten mellem sol og indendørs temperatur og så åbne et vindue... er ret markant!
    Men godt emballeret er det skønt at komme ud og gå.
    Jeg er også med på 60km i januar. Kom også af sted, men så meldte hovedet sig negativt ind i planerne.. Nå jeg må gå lidt længere på de gode dage.
    Det er så godt at komme ud og gå. Jeg har lært at sætte pris på det!
    Pøj pøj til eksamenslæseren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, man skal virkelig være godt emballeret. Men så går det også.
      Øv med hovedet. Altså - i forhold til gåtur. Håber det er ok igen?
      Jeg har altid gået meget - elsker at komme i skoven.
      Jeg skal give pøj-pøj'et videre.

      Slet


Tak fordi du med dine kommentarer er med til at gøre bloggen mere levende.