lørdag den 13. september 2014

Dreambird - poncho eller sjal?




En har spurgt mig, om det er en poncho, jeg har strikket -  så hermed et nyt billede med min søde model :-)

Så er der svaret på det. Jeg kan egentlig ikke finde ud af, om det er et sjal eller et tørklæde. Er der ikke nogen af jer kloge derude, der kan svare på det?


Farveskiftegarnet er Mayflowers Divine, som består af 75% uld og 25% nylon. Baggrundsgarnet er Brugsens Strømpegarn. 

Garntykkelsen er ikke helt ens for de to garntyper. Men her synes jeg ikke, det gør noget.

I må meget gerne kommentere her på siden. Det er herligt at få kommentarer. 


6 kommentarer:

  1. Hvor er det smukt��

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lene. Jeg glæder mig vildt til at tage det i brug.

      Slet
  2. Meget smukt:-) Er det ikke mega svært at strikke? :-)

    SvarSlet
  3. Hej Karin

    Egentlig ikke. Det, der tager længst tid, er at holde styr på, hvor i opskriften, man er kommet til. Efter de første 10-15 fjer kunne jeg dog nogenlunde se, hvor jeg var kommet til. Hver rapport strækker sig over 70 pinde - og jeg holdt nøje regnskab med, hvor langt jeg var kommet - kender min korttidshukommelse :-)))))))

    SvarSlet
  4. Hvor er det smukt. Kan du huske, hvor meget garn, der går til det?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Hanne. Jeg brugte et bundt Mayflowers Divine - og ca 3 bundter sokkegarn af det fra Brugsen - det er lidt tykkere end andet sokkegarn og passer derfor bedre til det andet - synes jeg ;-)
      rigtig god fornøjelse med at strikke det. Jeg nød at strikke det - jeg skulle hele tiden lige have en fjer mere ;-)

      Slet


Tak fordi du med dine kommentarer er med til at gøre bloggen mere levende.