fredag den 12. september 2014

Septembers himmel ....og hele huset ryster.


Var ude tidligt i morges - ja ja - I, der kender mig, ved, at tidligt vil sige ved 8-9 tiden. Men altså, jeg var ude for at se vejarbejdet. Der kom asfalt på og der blev tromlet - det gør der sådan set stadig.

Og hele huset ryster, når tromlen kører forbi.



Og jeg er dybt facineret af, at alt er motoriseret. Kan jo godt huske, hvordan man asfalterede veje i 'gamle dage'. Altså for nogle få år siden, hvor jeg var ung. Det var med håndkraft, den blev spredt ud. Asfalten. Og den var varm. Og det var i røg og damp asfaltarbejderne spredte den ud. Ikke specielt sundt arbejde.

I dag sidder de oppe i deres førerhuse, eller går ved siden af og trykker på knapper.

Det er september - og himlen er blå og giver store løfter om en skøn weekend.

 Og det gode vejr kalder. Jeg MÅ ud at cykle i det. Nyde det mens det er her.

Dreambird må vente en times tid, inden jeg gør det færdigt. Jeg glæder mig.

Har I andre det også sådan, at I MÅ ud i det gode vejr?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar


Tak fordi du med dine kommentarer er med til at gøre bloggen mere levende.