fredag den 10. oktober 2014

Havde egentlig planlagt....


Efterår er farver, frugter og syltning. Der skal laves æblegelé, vindruegelé, squashmarmelade. Og der skal bages græskar, så der er til vinterens græskartærter.



Og så har jeg i flere år drømt om igen at lave hybenmarmelade. For det er godt - og det elsker jeg. Og
så kan jeg også godt fortælle mig selv, at det er sundt. Lidt i hvert fald. Der er C-vitaminer i hyben - faktisk rigtig mange. Men jeg ved ikke helt med sundheden. Der skal jo også en del sukker i.
Men pyt. Det smager!

Så de her hyben på Fanø. Og tænker, at sæsonen for at plukke hyben da vist er ved at være ovre. Det bliver vist heller ikke i år.

Tror lige, at jeg vil tage en kop kaffe og strikke lidt på mit sjal. Det trænger jeg til.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar


Tak fordi du med dine kommentarer er med til at gøre bloggen mere levende.