fredag den 23. oktober 2015

Lidt lunt til efteråret....

Et lille hurtigt projekt færdigt. En vest strikket i farveskiftegarn fra Hjelholts Uldspinderi. Opskrift købt sammen med garn. Opskriften kan desværre ikke ses på hjemmesiden.
Den blev færdig og vasket i går.




Der er brugt 272 g. Strikket nedefra på pinde nr 6. Ved ærmegab deles arbejdet i to forstykker og ryg, der strikkes færdig hver for sig. Til sidst strikket hals- og ærmekanter på. Nemt og enkelt. Og det trængte jeg til efter Flex.

Den er dejlig lun at have på. Yderst lækkert garn.

10 kommentarer:

  1. Du er da bare vildt hurtig til at strikke. Hvor må det være dejligt at have tiden til at fordybe sig i sine projekter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg må indrømme, det gik hurtigt. Men det var nu også tykt garn og pinde - og ingen lange ærmer at stikke.

      Slet
  2. Ja, det bliver ekstremt lækkert efter vask - jeg har strikket louise hardens farveskiftecardigan i garnet. Hvor er det en sød og anvendelig model, der varmer de helt rigtige steder ☺

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er virkelig lækker at have på. Det er ikke sidste gang, jeg strikker i det garn. Og du har ret - den varmer lige præcis de rette steder.

      Slet
  3. Ej hvor er den bare fin.. håber jeg en dag når frem til at kunne hækle en trøje eller måske en vest.. :D

    Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jeanette. Det kan du da - der svarer såmænd blot til at hækle flere babytæpper ;-) Når du kommer dertil, så kan jeg anbefale farveskiftegarnet eller håndværksgarn fra Hjelholts Uldspinderi. Det er meget lækkert at have på. Og det kradser slet ikke - nu er jeg selvfølgelig ikke den rette at spørge om kradseriet - uld kradser aldrig på mig ;-))))

      Slet
  4. Jamen, den havde du da på... Vi havde så travlt med at snakke garn og hilse på Elsebeth, at jeg glemte at kommentere din dejlige vest.
    Den er rigtig fin. Flot farveforløb. Den luner lige de rigtige steder...
    Fik du købt noget? Jeg fik nogle blade og et lille strikke kit. Og hovedet fuldt af nye ideer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, det havde jeg da :-D Og ja - det havde vi da ;-))))
      Men tak. Den er superdejlig at have på. Så herligt garn!
      Jeg fik købt sådan et lille 'læbestiftetui til at have nåle i. Og så et par småbøger fra Geilsk. Og det var så det. Men hvor var der dog meget at kigge på. Jeg var helt udmattet, da jeg kom hjem.

      Slet
  5. Den var så fin på, den klær dig virkelig godt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Charlotte :-) - nå ja, du så den også ;-)

      Slet


Tak fordi du med dine kommentarer er med til at gøre bloggen mere levende.