torsdag den 4. august 2016

Struktur....

Huhhh... kom til at kigge på, hvornår jeg sidst har lavet et indlæg. Det er LÆNGE siden. Men som jeg skrev dengang, så var det sommertid, og rent faktisk har jeg ikke fået strikket ret meget siden.

Jeg er dog blevet færdig med Struktur af Regina Moessmer. Et dejligt strikkeprojekt strikket oppe fra og ned.



Og så er der jo rigelig mulighed for at prøve undervejs. Det blev flittigt udnyttet, så jeg var sikker på, at den kom til at passe.


Skulder er strikket i en rigtig god pasform. Det er contagiusskulder med et sadelstykke fra hals til skulder.  Sidder perfekt.


Ærmemasker sættes på hjælpepind. Masker slås op under ærmer og krop strikkes færdig for sig. Derefter kan ærmer strikkes. Masker samles op, så der ikke bliver nogen søm at sy bagefter. Kun hæfte ender ved hals, ærmer og forneden. Nemmere kan det da ikke blive.

Nederst på krop og ærmer er strikket hestetømmekant. Det giver en pæn afslutning.

Jeg ved, at der er taget billeder af den færdig trøje, men jeg kan ikke finde dem. Det må I se senere, når jeg finder dem.

14 kommentarer:

  1. Dejligt at høre fra dig. Den er rigtig fin din bluse.
    Jeg har heller ikke været for flittig med indlæg, men sådan kan det jo gå med travlhed og sommer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er rar at have på - en rigtig sommerbluse - af uld, men let - til de kølige aftener.
      Jeg er ikke sikker på, at jeg få læst alle blogs igennem. For jeg har nemlig også være meget offline her i sommer :-D

      Slet
  2. Det er en rigtig god opskrift, dejligt at høre at du er tilfreds med den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er så skøn, at min datter også ønsker sig én :-)

      Slet
  3. Det er sådan et fint struktur mønster. Og trøjen sidder flot på dig.
    Dejligt, at der er liv på bloggen.... Har savnet dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig et dejligt mønster. Min datter ønsker sig også én - det bliver nu i et andet garn. Noget med lidt silke i.
      Jeg har nu også savnet både blog - og dig :-D Men har nu også nydt sommeren.

      Slet
  4. Hvor er den bare skøn, er ret misundeligt.
    Skønt lige at se et indlæg herinde igen, håber du nyder sommeren.

    Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for rosen. Den er dejlig at have på. Og sjov at strikke. Jeg har i den grad nydt sommeren. Temperturmæssigt kan man næppe kalde det sommer mere. Ville ønske at det kunne blive varmere igen. Kunne godt bruge mere sol ;-)
      Jeg er ikke kommet til din blog endnu, men det kommer! Håber også at din sommer har været god. Knus.

      Slet
  5. Så flot! Og så er det altså rart, at der ikke er ret meget montage :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Mette. Jeg elsker modeller med minimal montering. Er bestemt ikke vild med at sidde med nålen alt for meget bagefter ;-)

      Slet
  6. Ih hvor bliver den flot - jeg har også købt ind til at strikke den, da jeg var nede hos Bodil Munch - og i en for mig meget usædvanlig farve :-) Jeg bliver lige godt lidt misundelig nu hvor jeg ser din lyseblå ;-) Nu må vi se, hvornår jeg får den strikket, men dejligt at høre, at den er sjov at lave :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lene. Farven lyseblå er også uvant for mig. Men den måtte bare have den farve. Jeg ved ikke lige, hvor jeg kom på den idé - men farven virkede uimodståelig for mig. Den er min sommeraftensbluse. Mon ikke også den kan bruges her i efteråret? Glæder mig til at se din.

      Slet
  7. Håber alt er okay hos dig.. <3
    Synes du har været meget stille.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jeanette
      Alt ok her - jeg har bestemt planer om at lave flere indlæg, men der kommer altid lige noget i vejen. Får heller ikke strikket så meget i øjeblikket - til gengæld er haven overordentlig velholdt :-)
      Jeg får desværre heller ikke så tit læst andres blogs - ævævæv.

      Slet


Tak fordi du med dine kommentarer er med til at gøre bloggen mere levende.