torsdag den 15. maj 2014

Nyt projekt - en Isager trøje

Jeg kan næsten sige 'Snip snap snude - nu kan en nyt projekt begynde', men det er ikke helt rigtigt. Jeg har altid flere projekter i gang på samme tid.

Jeg inddeler min projekter i disse kategorier:


  1. Strikketøj, der egner til at fjernsynskigning
  2. Strikketøj, der kræver opmærksomhed
  3. Strikketøj, til når jeg kører bil - altså som passager - altså strikketøj, der ikke fylder alverden
  4. Strikketøj, efter opskrift
  5. Strikketøj, eget design
Kategorierne kan godt overlappe hinanden - og et strikketøj kan på ét tidspunkt være kategori 1 - og på et andet et kategori 2. Det afhænger såmænd af, hvor i processen, jeg er.

Lige nu har jeg gang i en Isager trøje. Den er fra bogen 'Afrika' og hedder Cuba - variation.

Ordet variation dækker både over Isagers variation, men så sandelig også min. Jeg havde nemlig noget garn, jeg havde udset til dette projekt, men så passede strikkefastheden altså ikke.

Det krævede lige nogle strikkeprøver, så jeg kunne ændre mønstret - her er vi i kategori 2, men også 5. Når der så er fejl i opskriften eller det ikke er særlig tydeligt, hvad der menes - havner vi i kategori 5. 

Mit farvevalg passede heller ikke alt for godt til Isagers model - igen strikkeprøver for at afprøve de forskellige muligheder, farverne kunne give. 

Lige nu er jeg her: 

Hmmm - billedet er taget med mobilkamera - som jeg drejede, da jeg tog det. Selv om jeg har drejet det rigtigt - og gemt - bliver det ved med at dukke op - på højkant - du må dreje hovedet ;-)

Trøjen er absolut opmærksomhedskrævende - så det kommer nok til at være noget, inden jeg er færdig.


Men så har jeg jo heldigvis alle de andre projekter..... mere om dem en anden gang. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar


Tak fordi du med dine kommentarer er med til at gøre bloggen mere levende.