torsdag den 5. juni 2014

Isager trøjen

Det er et længere projekt. Det vidste jeg jo godt - og det er fint.

Så langt er jeg nu:




Her er mønsteret tæt på:



Belægningen til kraven er næsten færdig. I morgen må jeg ud og købe en lynlås, der passer, så jeg ved, hvor lang, den skal være.



Jeg er glad for, at jeg ændrede farvevalget, for der er ikke meget farvet garn tilbage. Kraven skulle have været i grøn på den ene side og blå på den anden. Men der er ikke mere tilbage end dette:


Den blev altså sort udvendig og fik blå belægning indvendig. Det er heller ikke så ringe endda.
Jeg tror endda, at der kan blive noget grønt eller blåt på ærmerne. Måske begge dele?

Men én ting har undret mig. Hverken den sorte eller grønne - og jeg har også strikket en anden trøje i flaskegrøn - og ingen af disse farver smitter af. Men den blå gør. Mine hænder er helt blå, når jeg har strikket.

Jeg satser på, at overskudsfarven vaskes af første gang, ellers ???? ved ikke lige, hvad ellers. Jo - det gør jeg - så har jeg lavet et stort arbejde, der ikke bliver brugt, for jeg gider ikke tøj, der smitter af.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar


Tak fordi du med dine kommentarer er med til at gøre bloggen mere levende.