tirsdag den 25. november 2014

En klat skov....

Igen fra morgenstunden et rigtigt dejligt vejr; sol og blå himmel. Og om noget, så må læren fra i går være at komme ud, mens vejret er godt.

Så sådan blev det - en gåtur i den lille klat skov, vi har inden for rækkevidde - dvs. gåafstand.




Skoven er forholdsvis ny - plantet i midten af 90'erne - så bortset fra grantræerne, er den ikke høj endnu. Der er åbne områder ind i mellem, hvor der græsser kvæg om sommeren.



Selve turen inde i skoven er kun halvanden kilometer lang. For at komme dertil, er vi desværre nødt til at gå halvanden kilometer langs en somme tider tæt befærdet og dermed larmende hovedvej. Ude af skoven igen er der igen asfaltvej og et par kilometer hjem.

Men så lidt som det er, er vi alligevel i skoven - ude i naturen, hvor vi kan høre fuglene synge, når det passer dem - og kan se små flokke af rådyr. Den ene flok plejer at være på en otte stykker. Vi så dem i dag, men på så lang afstand, at vi ikke kunne se hvor mange.
Og selv om jeg går turen tit - så kan jeg godt lide den. Jeg kan god lide at opleve årstidernes skiften.





Og hvor var det godt at være ude i solen, mens den var her - for nu er den væk. Den forsvandt bag skyerne over middag.

Jeg håber på godt vejr i morgen igen, for der lå masser af afklippet gran mellem træerne, så i morgen vil jeg have en pose med. Og så vil jeg lave juledekorationer, vil jeg.

Men nu er det blevet strikketid - jeg er i gang med ærmet på sweateren, som du kan se her og her. 
Jeg strikkede halvdelen i går, men ærmet blev for bredt. Så pillede op, og tager nu ind lidt oftere.



4 kommentarer:

  1. Smukke billeder.. Ja det har været fantastisk skønt - igen i dag.. Desværre nåede jeg ikke ud, hverken i går eller i dag.. Håber så på i morgen.. Har også lidt gran jeg skal ha "støvet op".. Det er jo lige ved og næsten.. Hvor ligger den skov henne ? Vi elsker selv at komme ud i naturen.. Indånde den friske luft og tage en masse billeder.. Desværre er det blevet til alt for lidt i år..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anja - skoven ligger lige mellem Horsens og Vejle. Det er bare godt at komme ud. Jeg kunne mærke i dag, at det havde været for længe siden. Måske jeg skulle få mig en hund ;-)

      Slet
    2. Måske man skulle op og snuse en dag.. Det er jo ikke fordi, det er så langt fra Kolding.. Ja hund er en god ide.. Den skal nok få en slæbt ud hver dag :-D

      Slet
  2. Anja - du kommer bare - så tager vi en tur i skoven. . Vores katte vil ikke gå i snor. Har prøvet. Måske jeg kunne låne naboens hund :-)

    SvarSlet


Tak fordi du med dine kommentarer er med til at gøre bloggen mere levende.