onsdag den 26. november 2014

Slaraffenland...

Var i skoven igen i formiddags, medbringende et stk. pose - og fik stopfyldt med gran samt grene med røde bær, der også var klippet af træerne.



Fik også øje på denne gule blævrende geléagtige klat på en egegren. Nogen der ved, hvad det er?
Hvis jeg tænker lidt naiv, så ligner det noget, der kunne blive til rav om en 50 millioner år. Men mine fåtallige bio-/geologiske forkundskaber siger mig, at rav stammer fra harpiks fra grantræer.

Jeg er dog sikker på, at der sidder nogle kloge mennesker ude i blogæteren, som ved noget om dette og vil komme med et bud.



Det var sådan noget dejligt nobilisgran, der var klippet af grantræerne, Der er blevet arbejdet meget i skoven de sidste 2-3 måneder. For nogle måneder siden blev alle stierne ( =1!)  på én dag seks meter bredere. De af træernes grene, der rakte ind mod stien,  blev simpelthen klippet ind til stammen.




Hvis ikke det var for, at grenene var begyndt at gro ind over stien, så det ikke var til at gå der uden at blive smækket i hovedet af dem, så ville jeg synes, at det var et overgreb mod skoven. Men men - det er nu ok. Og det er jo ikke for vores blå  øjnes skyld, at skoven er der. Det handler nemlig om skovdrift.


Og derfor er nobilistræernes grene også blevet skåret af - alle sammen ind til omkring 50 cm fra stammen. Kønt er det dælme ikke, men til gengæld kunne jeg jo samle i uforskammede mængder. Og det gjorde jeg. Sikke et slaraffenland.

En uheldig virkning af skovarbejde er, at jeg ikke kommer gennem skoven uden at få mudret mine sko til.



Juledekorationer blev det ikke til i dag - jeg havde lige overset, at det jo var i dag, der var strikkecafé på biblioteket i Horsens. Det er der hver 14. dag - og det vil jeg nu helst ikke undvære. Sørme!

Men i morgen skal jeg lave dekorationer - skal jeg. Når jeg har lænset diverse stedsegrønne buske for løv.

Men nu skal strikketøjet frem. Det er godt. Er næsten færdig med sweateren.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar


Tak fordi du med dine kommentarer er med til at gøre bloggen mere levende.