fredag den 19. december 2014

Julegavkøb på auktion...


Vi var til en dejlig julefrokost i aftes. Vi elsker begge fisk - især sild er øverst på listen - når det er gode faste sild. Og det var de i går. De var superlækre.




Der blev afholdt auktion over de medbragte julegaver. Hver skal have én med - og jeg lavede en juledekoration i går. Det er altid spændende, hvad ens gaver bliver solgt til. Almindeligvis er alle gaver pakket ind i julepapir, så man ikke ved, hvad man køber. Men den var så stor, at det var umuligt. Den kom i cellufan i stedet. Den gik for 400 kr. - og det er vel helt ok.

Jeg selv fik købt en flad aflang, lidt tung pakke, som viste sig at indeholde en kalender for 2015. Lige hvad vi mangler. Jeg fik ikke billede af den i dagslys, så den er her med blitzlys, Jeg glæder mig allerede til at rive et blad af hver dag.



Vi havde klubbens udvekslingselev med og købte også en gave til hende. Det viste sig at være 'Samtalespillet' på dansk. Det grinede vi meget af. Det er et krav, at man som udvekslingsstudent  lærer at tale dansk, meeen det her kræver vist mere end lige, hvad man kan forvente.




Vi har selv haft udvekslingselever boende hos os fire gange á fire måneder. Og det er ikke let for dem at lære dansk. Det begynder først at give mening for dem omkring juleletid - og der er lige der, hvor den Carol er nu. Ord og sætninger kommer tøvende, men de kommer. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar


Tak fordi du med dine kommentarer er med til at gøre bloggen mere levende.