søndag den 14. december 2014

Så er konfekten klar...



Det er vist første gang i mange år, at konfekten er klar over en uge før jul.

De her er marcipan overtrukket med mørk chokolade og drysset med kandiserede violerm, som jeg manglede i går.


 De næste  er marcipan med cognac. De er først overtrukket med mørk chokolade, som er tørret.

Dernæst smeltet nougat, der er sprøjtet på. Når det er tørt, kommes der til sidst en lille klat hvid chokolade. Sidste år syntes børnene, at det lignede en hundelort. Det vil jeg ikke risikere i år - derfor den hvide chokolade.







Resten er marcipan formet og pyntet på forskellige måder.



De fleste lavede min mor også  - og så er der også lidt fornyelser. Cognac, kokus,  nougat, hvid chokolade og violer er kommen til undervejs.

Jeg elsker at lave dem - og de børn, der er hjemme hjælper til. I år var det kun datteren, der kunne.

2 kommentarer:

  1. Det ser super lækker ud. Tak for inspiration. Laver normalt ikke marcipan, men skal prøve i år :)

    SvarSlet
  2. God fornøjelse. Jeg elsker at lave det.

    SvarSlet


Tak fordi du med dine kommentarer er med til at gøre bloggen mere levende.