tirsdag den 30. december 2014

Vejr med lovning om forår...






Så kom vi da ud at gå i dag. Modsat forventningerne skinnede solen - dog ikke fra en skyfri himmel. Det blev til en tur rundt i byen - vi var bange for, at der ville være for mudret ude i skoven. Efter rideskolen er begyndt at bruge stierne, er de ikke helt så rare at gå på og er mudrede i regnvej.
På gåturen dukkende solen lige over skyerne - det var flot - og på vejen tilbage kunne vi mærke solen varme på ryggen. Det fik mig til at tænke på et tidligt forår. Også selvom temperaturen i dag ikke kom over 5 grader.

Hjemme igen måtte jeg lige ned i haven for at se, om min julerose i have var dukke frem - men jeg kunne ikke finde den. Enten er den gået til, eller også kommer den senere.



På græsset der ligger der stadig små totter af  sne/is  - 



- og en enkelt rose hænger stadig trodsigt på klatrerosen op ad væggen og nægter at lade sig kue.


4 kommentarer:

  1. Solen har lidt varme at sende til os... Den anden dag stod jeg med ansigtet op mod solen og drømte om lysere dage og lettere tøj!
    Smukt som du lige fangede solen over skyen... det er jo helt bibelsk.
    Min juleklokke er heller ikke fremme, men det er vel egentlig en påskeklokke?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har det sådan, at hvis vi ikke kan have høj klar frost med blå himmel, må foråret såmænd gerne komme :-D
      Det er skønt med vintersol - i stedet for gråt-i-gråt-vejr. Kender hverken jule- eller påskeklokke. Er det det samme som julerose?

      Slet
    2. Jeg skal nu heller ikke kloge mig juleroser/påskeklokker... http://www.havetip.dk/blog/posts/2013/juni/juleroser-og-paaskeklokker/ Så jeg googlede!
      Og kan ikke huske forskellen alligevel! Men det er en plante, jeg er begyndt at sætte mere og mere pris på...

      Slet
    3. Tak for inputtet Anne. Har netop kigget på linket. Så er det en julerose, jeg har stående i min vindueskarm - og som jeg købte i Bilka lige inden jul. Og en påskeklokke, jeg har ude i haven - og så skal den jo slet ikke være fremme endnu. Så er der slet ingen grund til at græmmes :-))))

      Slet


Tak fordi du med dine kommentarer er med til at gøre bloggen mere levende.