lørdag den 21. november 2015

En sidste buket....

Der er lovet temperaturer ned til frysepunktet - måske under. Vi bor på et såkaldt 'udsat sted' - hvad angår frost - så de sidste par dage er brugt på at få gravet geogineknoldene op og pakket ned og ind.

Alle stængler blev klippet af - jeg fik dog lige reddet nok til en sidste buket i år. Lidt vemodigt, men de har trods alt forsynet mig med alle de buketter, jeg har orket at plukke ind. Det har været mange!




Nogle af dem var lidt flossede i kanten - de kan ikke lide blæst.




Den her har stået i læ og har holdt sig pænt. Alle dem ude foran huset var præget af, at der altså har været en snert af frost - de var helt sorte. De kan godt tåle en snert - men heller ikke mere end det, så skal de ind. Nu står de i kælderen og fylder godt dernede i to store kasser.



Og så nærmer december sig og de første clementinere er købt. Det er nogle store af slagsen, hvor skallen lige smutter af og de er supersøde og saftige. Det gider jeg godt. Jeg nød duften af clementin, der bredte sig i hele stuen og smagen! Himmelsk.

7 kommentarer:

  1. Godt du fik dem reddet - de er jo især skønne at få ind på denne årstid :-) Ha en dejlig søndag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så smuk og taknemmelig en blomst. Men den står ikke længe i en vase. Heldigvis giver de masser i sæsonen - jo flere man plukker, jo flere kommer der.

      Slet
  2. Dejligt med en sidste hilsen fra sommerens glæder. Smukke er de.
    Jeg holder også meget af duften fra clementiner... der er så meget hygge forbundet med den... og så smager de store søde clementiner himmelsk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, uhmmmm - jeg forbinder helt sikkert december/jul med clementiner.

      Slet
  3. Hvor skønt med buketten.
    Her har også været koldt i na.t og der ligger et lille drys sne, resten af sneen ligger sikkert ude i Lovns Bredning.
    Skønt med clementinerne. Det er altid spændende om de er sure eller søde i starten af sæsonen.
    Rigtig god søndag.
    Hilsner fra AnjaAnemone

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var dejligt med de blomster - men også vemodigt, at det er den sidste i år.
      Der er kommet en del sne her - ca 5 cm.
      Vi køber de store clementinere - de er søde og nemme at pille. Det er så meget forskelligt, om der er sten i dem. Den, Steen fik i går indeholdt 20 kerner, min ingen.

      Slet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet


Tak fordi du med dine kommentarer er med til at gøre bloggen mere levende.