onsdag den 6. januar 2016

Strikkegaver....


Jeg nåede at få strikket to julegaver inden jul. Det var en travl tid, så mere blev det ikke til. Jeg har længe villet lave en hue til Steen, der passer til hans Herrehuse af Hanne Thorsen. Og færdig blev den d. 24.sidst på eftermiddagen. Sent, men færdig blev den. 


Den er strikket i Nikolaj garn - ligesom trøjen - og i samme farver. Kanten er strikket i en stram rib - vrangmasken blev taget løs af på bagsiden på hver anden omgang. Derefter hulrækkke og så er den bøjet ind i huen og syet fast. 




Først i går fik jeg taget et billede af manden med huen på. Den er varm og godkendt! Pulden skal selvfølgelig ikke stritte opad!

Til datteren fik jeg strikket et par sokker i en orange farveskiftegarn fra Froelich  fra garnlageret og en petroleum fra Mayflower - også fra garnlageret. Ikke farver jeg normalt vil sætte sammen, men jeg sad en dag med en masse sokkegarn og overvejde muligheder, da datteren kommenterede, at lige netop de to farver var flotte sammen. Og så var valget jo let.




Sokkerne er forlængst taget i brug - de sidder godt på hendes fod. Jeg har lavet dem lidt højere over vristen, end jeg normalt plejer, så de bedre passer hende.

Vores katte elsker at komme ud - og ind - og ud - og ind - og sådan er det, når man er katteejer - så har man helt frivilligt ansættelse som katteslave - uden anden løn end at få lov at fodre og af og til sidde med en kat i favnen - i ca 10 sekunder - inden den vil ud igen.


Er vandet stift?

De er begge meget glade for vores guldfiskedam. Vandet må smage godt for dem, for de drikker meget derfra.


Jo, det holder!

Af og til bliver fiskene nedstirret grundigt. Misserne  har heldigvis kun taget én indtil nu.


Så tør jeg også!
 Som det ses, er vandet meget lavt. Under orkanen Gorm fløj tre havestole ned i dammen og dagen efter var vandstanden faldet ca 25 cm :( Øv øv øv. Et kæmpe arbejde venter os til foråret. Jeg gruer lidt for det - for vi skal have ALT op, hvis vi ikke kan lappe hullet. Hvis vi kan finde det altså.

4 kommentarer:

  1. Dejligt med julegaverne. Skønt folk kan bruge det man laver. Det føles godt.
    Kan godt lide dine nysgerrige katte. Håber fiskedammen er nem at få lavet til foråret så fiskene ikke kommer noget til.
    Hilsner fra AnjaAnemone

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så dejligt, når man ser de ting, man har lavet, bliver brugt med glæde.
      Maine Coon katte er født nysgerrige. Fiskene skal nok overleve vinteren, vi har luftsten sat ned i dammen, så der konstant er hul i isen. Kan gassen ikke komme ud, dør fiskene. Det har vi prøvet flere gange, indtil vi fandt løsningen.
      Jeg er desværre ikke så optimistisk mht, dugen i dammen. Kan vi ikke finde og lappe hullet skal HELE stensætningen omkring dammen op - og alle planter, kabler osv. Det er øv, for det tager tid at skabe balance igen.

      Slet
  2. Ak ja, det er jo dem, der ejer os - altså kattene - hvad havde du regnet med? ;-) Det er verdens mest charmerende dyr. Vores lille Bibi er helt tosset med sneen og at holde øje med fuglebrættet som hun ikke kan angribe fra sin kattegård!
    Skønne julegaver - det er jo ikke antallet, der tæller. Og sokkerne er da blevet rappe i de farver :-) Godt nytår :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan er det at være katteejer. Man er lykkelig for de bittesmå glædes/tilfredshedstilkendegivelser, man nådigt bliver tildelt - af og til :-)
      Hele vores have er vores kattegård. Den er hegnet ind, så de ikke kan komme ud - og de nyder pladsen og muligheden. Den ene pønser dog altid på at kunne komme ud i den store vide verden. Han har udlængsel.
      Jeg er også tilfrreds med både gaver og farver. De er gode.

      Slet


Tak fordi du med dine kommentarer er med til at gøre bloggen mere levende.