torsdag den 30. oktober 2014

Strikkeprøve - skal - skal ikke.....


Jeg har fået lov til at strikke en sweater til min datter. Og har fået købt en drøm af noget lækkert garn hjem fra Garnudsalg - det lækreste bløde Alpaca garn.

Skal man så lave en strikkeprøve eller ej? Det er vel egentlig ikke noget, man SKAL. Men jeg gør det altså. Ikke for andres skyld, men min egen.

Det blev nu ikke kun til én, men hele tre! Garnet passer til en strikkefasthed på 22 m på 10 cm.

Den første med p nr 6 - for løs.



Den anden blev derfor strikket på p nr 4½ - For fast.



 3. gang blev så lykkens gang. Med p nr 5 passede pengene. Desværre havde jeg altså ingen rundpind i str. 5, så jeg måtte jo altså på indkøb. Men det er jo en helt anden historie.


Jeg laver altid (næsten) strikkeprøver - dels for at vurdere, hvordan mønsteret ser ud, og om der . 
f.eks. er noget, der skal ændres - dels for at det endelige resultat passer, hvis man nu strikker efter et mønster. 

Jeg strikker sweateren fra halsen og ned. Og laver selv modellen hen ad vejen. Selve mønsteret er 2 r, 2 v over 4 rækker - forskudt - med 2 rækker r mellem. Nemt. 

 Det er jo noget tykkere garn, end jeg er vant til, så det går bare derudaf. Jeg er endnu ikke færdig med mit sjal - men jeg trænger altså til noget, der går noget hurtigere. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar


Tak fordi du med dine kommentarer er med til at gøre bloggen mere levende.