onsdag den 25. marts 2015

Belgien er... tid til strikketøj.

Det blev igen en længere pause her på bloggen. Der må en opdatering til. Først og fremmest gik jeg udenom influenzaen.

For godt en uge siden drog Steen og jeg til Belgien. Steen for at arbejde, jeg for at holde fri og opleve nyt. Og selvfølgelig måtte der et strikketøj med.

En ferie skal forberedes - så jeg fandt garn, mønster og strikkepinde frem. Der blev lavet vikleprøver med mange forskellige farver - og til sidst blev der lavet en strikkeprøve med de udvalgte.


Jeg er godt tilfreds med farverne, men vil dog vælge at bytte rundt på de to blå farver.

Sweateren er Avis Sweater, som Steen skal have. Jeg strikker den i størrelsen Stor, som jeg vurderer er en størrelse XL. Den skal nok passe - ifølge strikkeprøven og beregningerne.

Garnet er Blackhill højlandsuld - avisdelen i Antracit og en mørk grå, der måske hedder Rullesten.




Jeg ville strikke den nederste kant på rundpind str. 3 inden vi skulle afsted, for så kunne jeg nøjes med at have en enkelt størrelse pind med.
 Man strikker 6 cm rib - 3 ret og 3 vrang, der efter 5 cm med bundfarven. Derefter bukkes ribben rundt og det retstrikkede stykke strikkes sammen med det ribstrikkede stykke.



 Sådan:


Jeg måtte nøjes med at samle nogle få masker op ad gangen på en ekstra pind - og så strikke den sammen, men det gik. Det giver en fin kant forneden på sweateren.

Det eneste, jeg så manglede, var en pind af træ! Så af sted til den lokale garnpusher for at købe en Knit Pro, der kan klare turen gennem Security i lufthavnen. Rejsetid med ventetid i lufthavn og tid i fly skal da bestemt udnyttes.




8 kommentarer:

  1. Dejligt at se et lille indlæg fra dig igen.
    Jeg tror dog ikke den har delt det på Bloglovin..
    Tror det driller lidt i dag for det er vidst ikke kun din blog.

    Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg bruger ikke Bloglovin, så ved ikke. Men fint den kommer ;-)

      Slet
    2. Jeg bruger bloglovin til at holde styr på alle de blogs jeg læser.. :P
      Så kan jeg nemt se når der kommer nye indlæg og hvad jeg har læst osv.. utrolig nemt.

      Knus <3

      Slet
  2. Dejligt med nyt herfra.
    Sjovt at du også er i gang med avisen! Jeg valgte rib 1ret, 1 vrang og så ombuk, fordi den med 3/3 blev alt for løs på den gamle avis.
    Fine farver du har i borten. Glæder mig til at se mere om projektet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      Jeg valgte 3r, 3 vr fordi jeg aldrig har prøvet det før. Det skulle prøves af. Jeg er godt tilfreds med det modspil der er i de to brune farver.

      Slet
    2. Jeg strikker på p. 3 denne gang, fordi trøjen skulle være lidt tættere i strukturen, Så jeg har 308m i rib, og tog ud til 338m til avisstrikket. For at få ens spalter, har jeg 21 masker tekst og 3 masker i mellemrum. Det giver lidt lommeregnerarbejde, når man laver om på tingene!

      Slet
    3. Det er jo også med til at gøre det sjovt!

      Slet


Tak fordi du med dine kommentarer er med til at gøre bloggen mere levende.