søndag den 5. juli 2015

Vandretur i Glen Nevis...dag 7

I nat styrtregnede det, så da vi stod op i morges i Fort William, kunne vi slet ikke se Ben Nevis - Storbrittaniens højeste bjerg. Vi havde ellers udsigt til toppen i aftes, da vi gik tilbage fra restauranten.

Vores planer om at gennemføre en delvis tur op ad bjerget blev skrottet - især da vejrudsugten sagde regn igen i eftermiddags.

I stedet faldt valget på en tur til vandfaldene i dalen Glen Nevis.

Allerede da vi kørte ud til P-pladsen, var tågen ved at lette fra toppen.

Vores tur blev på knap 10 km frem og tilbage. Turen begyndte ved det første vandfald.

Og stien gik gennem det skønneste landskab.

Den udsigt er kræs for øjnene.

Her udsigt til Ben Nevis.

Nogle steder var ruten let, andre steder mere krævende. Godt fodtøj, der også kunne modstå vand, er et must. Der skulle klatres flere steder.

Ved det  sidste vandfald valgte vi at gå tilbage. Stien fortsatte, men vi skulle jo også tilbage.

Efter en sandwich gik turen til Glen Coe, og vi var lige begyndt på en tur der, da regnen stod ned i stænger.
Så var det kaffetid.

Og vi kørte videre mod Isle of Skye. I nat overnatter vi 15 km før øen. I morgen har vi planlagt en rundtur derovre. Bare vejret holder!

1. Storslået.... simpelthen storslået!
    Nyder turen siddende mageligt i min stol!

1. Vores mål med turen var vandreture i smuk natur - ig det får vi til fulde opfyldt.

2. Skotland er et fantastisk land. Vi var der for ca 10 år siden, og jeg har bestemt lyst til at vende tilbage. Det var lige før jeg kom til at elske whisky'en fra Isle og Sky, selv om den smagte slemt af tang blandet med røget gummistøvle :-).
    - og Madam Sand - jeg skylder dig nok lige en forklaring på hvorfor jeg har privatiseret Bogkatten. Det er sket efter udtrykkelig anmodning fra min svigerdatter, som ikke bryder sig om at alle kan læse bloggen. Jeg så ikke anden udvej end at lukke for søgninger. Du er velkommen til fortsat at læse med så hvis du sender mig din email, så får du en invitation. Jeg har ikke kunnet finde din mail, men du kan finde mig på Facebook.
    Vh Nina

1. :-)))) røget gummistøvler - sådan har jeg aldrig fået beskrevet Islay whiskyerne. Men røgen fra tørv trænger bestemt tydelig gennem - stærkere i nogen whiskyer end andre.

Jeg har endnu ikke opdaget privatiseringen - der er ikke speciel gid dækning her, og jeg skriver på mobil, så jeg går stort set kun lige skrevet min egen blog. Jeg følger lige op det det, når jeg kommer hjem og sender en mail til dig.

3. God ide. Nyd fortsat turen. Dejlige billeder, du deler med os andre :-)

4. God ide. Nyd fortsat turen. Dejlige billeder, du deler med os andre :-)

Tak fordi du med dine kommentarer er med til at gøre bloggen mere levende.