lørdag den 15. august 2015

Cykletur med formål....

Jeg får cyklet en del i øjeblikket. Jeg tracker mine ture med et program på mobilen - Endomondo. Jeg kan godt lide at følge med i hastighed og antal km - og elsker udfordringer - sådan er jeg bare.  Og ind i mellem deltager jeg i nogle udfordringer i App'en.

Således også i år. Udfordringen hedder 2015 km i 2015. Sidste år deltog jeg dog jeg også, men da hed den: 2014 km i 2014. Og da var udfordringen for stor for mig. Jeg nåede det bare ikke. Hen i oktober prøvede jeg at indhente det manglende, men uden held - faktisk meget langt fra.

Men havde da modet på at prøve igen. Og fik også lagt pænt ud med mange og lange gåture her i foråret. Så kom der nogle temmelig kolde og våde maj og juni måneder - og så var jeg bagefter. Det er det, jeg nu forsøger at indhente - og har da også lagt en plan - udfra at november og december er mørke, triste, lange og kolde måneder, hvor jeg ikke får taget så mange og lange ture. Så det er her i sommermåndederne, det lange træk skal tages.

Lang indledning. Nu kommer det, jeg vil fortælle.

Forleden skulle min datter til Vejle og købe noget, hun havde set var sat ned til halv pris. Bilen var ikke hjemme. Så jeg foreslog hende, at vi da bare kunne hoppe på cyklerne og så køre derned og shoppe. Der var ikke langt fra tanke til handling, så fem minutter senere var vi på vej.

I Vejle fik hun købt det, hun skulle. Og vi havde de første 14 km i hus - på vej væk fra gågaden kommer jeg til at kigge op i de skønneste pink paraplyer. Og en mobil kan jo også bruges til at tage billeder, så der blev lynhurtigt skiftet App. Og det kom der følgende billeder ud af.




Der var den skønneste blå himmel.



Og i gaden hang der paraplyer hele vejen igennem. Et skønt frisk syn. Og det var jo det, det handlede om - det var reklame for en brilleforretning, der hedder noget med 'Syns...' Jeg kan ikke læse det på paraplyen, som jo er set nede/indefra.

Der blev tanket op med vand fra vores dunke, og så gik turen hjemad igen. Den blev på godt 28 km. En skønne tur, som kun blev bedre af at have selskab - og af at have et formål med turen.

Og jeg er sikker på, jeg når de 2015 km. Jeg er allerede på 1368 km.

6 kommentarer:

  1. Sikke en dejlig oplevelse du har haft.
    Det lyder sjovt og spændende med udfordringen.
    Hilsner fra AnjaAnemone

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er faktisk ret motiverende. Når jeg har meldt mig, kvier jeg mig ved ikke at gøre noget ved det. Det var ikke sjovt sidste år. Og efter maj og juni, som ikke var noget at råbe højt hurra for, har jeg været nødt til at sørge for at få mange km i benene. Derfor cykling. Jeg elsker også at gå lange ture, men det tager immervæk længere tid at få de mange km i hus.

      Slet
  2. Fandeme sejt gået.. sidste år var jeg top motiveret for at cykle.. det har jeg slet ikke været i år desværre. mon ikke det kommer igen. :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Selfølgelig kommer det igen. For mig er det godt at have et mål. Og så lidt udfordring. Det hjælper :-D

      Slet
  3. det er skønt at cykle, og Vejle-området er fantastisk smukt til længere ture. Jeg har mange gange cyklet fra Horsens ned til Vejle Fjord, og det er bare et vidunderligt landskab.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er smukt, men også bakket :P Fint nedad, men hårdt opad. Der er sandelig også mange smukke områder omkring Horsens. Rundt om Bygholm sø er min favorit.

      Slet


Tak fordi du med dine kommentarer er med til at gøre bloggen mere levende.